Yoga for gravide

Yoga for gravide er til dig, som ønsker at forberede din krop bedst muligt på den kommende fødsel

NYE YOGAHOLD KOMMER SNART

Til yoga for gravide bliver du undervist af Sanne Hecksher, som ud over at være yogainstruktør også er jordemoder og akupunktør.

“Jeg vil præsentere dig for, og give dig viden om, hvad yogaen kan tilbyde den gravide krop og om de mentale udfordringer, der følger med en voksende mave.”

Yoga for gravide kræver ingen forudsætninger. Alle kan følge med og have glæde af undervisningen. Dog anbefales det, at man først starter i 2. trimester, altså efter 12. graviditets uge. Du kan fortsætte med at lave yoga helt helt frem til fødslen.

Til yoga for gravide fokuserer vi på at mindske graviditetsgener samt forberede krop og sind til fødslen. Små hold med tid til den enkelte. 1½ time hvor du giver dig selv mulighed for at sætte tempoet ned i en ellers hektisk hverdag, og hvor du efterfølgende mærker velvære og overskud.

Gem

Gem

Vi arbejder med stillinger der styrker din holdning og mindsker ryg- og lændesmerter. Vi laver også yogastillinger som skaber plads til den voksende livmoder og som generelt åbner og blødgør kroppen, og vi har fokus på åndedrættet som forbedrer blodcirkulationen til både dig og dit barn. Hver gang afsluttes med en afstressende dybdeafspænding, der giver ro og fornyet energi.

Derfor er yoga godt når du er gravid

En af de bedste ting ved yoga er, at det gør dig stærkere overalt. Du har brug for at styrke din underkrop når du skal bære den ekstra vægt fra graviditeten og skal kompensere for ændringer i balancen. Og du skal bruge den i din overkrop for at klare den vægt, du skal bære rundt på det første års tid efter fødslen din baby!

Din balance er udfordret rent fysisk når fosteret vokser i din krop. Følelsesmæssigt er du drænet pga. stigningen i progesteron og østrogen. Gravid yoga er derfor noget af det bedste du kan gøre for dig selv – og din voksende baby. I yoga fokusere du nemlig på at holde og trække vejret gennem hver yogastilling, og på den måde er du i stand til at finjustere din balance, fysisk og følelsesmæssigt.

Yoga har en beroligende og samtidig energifrigørende effekt og der er tid og rum til ro og fordybelse. Yoga øvelserne er med til at øge følelsen af velvære, overskud og indre ro i graviditeten – og kan også være til stor hjælp under selve fødslen.

Sanne Hecksher portræt

Spørgsmål og hjælp

Jeg vil meget gerne høre fra dig!

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til Gravid i balance, så kan du sende en e-mail til Kontakt@Gravidibalance.dk eller skrive på Facebook
Du er også velkommen til at ringe: +45 22 99 08 59

Jeg vender tilbage til dig hurtigst muligt.

Kh Sanne

Gem

15 + 7 =

Hvor og hvornår?

Yogaholdene løber over 8 gange og undervisningen varer 1 1/2 time hver gang. Så er der god tid til ro og fordybelse, til at lære redskaber til fødslen og få en god viden om hvad du kan forvente. Undervisningen foregår på Havnestadsklinikken på Islands brygge

Havnestadsklinikken

Få 10 minutters GRATIS afspænding til dig og din gravide mave

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få straks tilsendt en lydfil men 10 minutters afspænding, som kan hjælpe til at give dig den ekstra ro, som du har brug for i graviditeten.

Super. Vi ses i din inbox :-)